STEM – ОСВІТА У НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ 2017 року

 

Районний семінар вчителів технічної  праці

з науково - технічної творчості

"Основні напрями розвитку STEM - освіти та їх реалізація у навчальному закладі".

9.00 – 9.15 -  Вступне слово. Основні напрями  STEM – освіти.

(Білоус Л.Д.  - директор райСЮТ, Новікова А.О. – методист райСЮТ)

9.15 – 10.15 - Майстер - клас із  виготовлення та запусків  моделей повітряних зміїв

(Гідулянов Р.В., Кобзар Е.М.  – керівник спортивно – технічних гуртків райСЮТ)

10.15 – 11.45 - робота із конструкторами  Lego WeDo (побудова і програмування роботів).

(Тарасова Т.С.   – завідувач методичного відділу комунального закладу «Центр науково – технічної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради)

11.45. – 12.00 - Підведення підсумків семінару

24 жовтня 2017 року у Голопристанській районній станції юних техніків відбувся районний семінар для вчителів технічної праці та керівників технічних гуртків "Основні напрями розвитку STEM - освіти та їх реалізація у навчальному закладі". 23 учасника семінару на практиці ознайомилися із сучасним напрямом в освіті, що вже не перший рік впроваджується і в Україні. Вчителі та керівники гуртків вчилися практично застосовувати отримані знання при виготовленні  та запусках моделей повітряних зміїв. Приклад виготовлення повітряного змія  - це один із уроків за методикою  STEM - освіти, де природничі дисципліни учні опановують не в теорії, а на практиці за допомогою дослідів та  експериментів. Наступним етапом знайомства зі STEM - освітою була робота учасників семінару із конструкторами  Lego WeDo 2.0 (збирали і програмували роботів).

Дякуємо керівникам гуртків конструювання транспортної техніки Гідулянову Р.В., Жуку І.А. та  завідувачу методичного відділу комунального закладу «Центр науково – технічної творчості учнівської молоді» Херсонської обласної ради Тарасовій Т. С. за професійно викладений матеріал та практичне навчання учасників семінару.

ДОВІДКА.   Абревіатура STEM розшифровується як Science (Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія, технічна творчість) та Mathematics (Математика). Саме ці напрями лежать в основі даної методики освіти. При цьому дані дисципліни вивчаються не окремо, як ми звикли, а у комплексі.

Велике значення відіграє  практичне застосування отриманих знань. Дитина не просто знайомиться з новими напрямами розвитку точних наук та інженерії, а вчиться реалізовувати вивчене на практиці. Учні отримують практичні навички, що можуть зробити наше життя простіше, наприклад створення «розумного дому».

Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничонауковий компонент + інноваційні технології. Технології використовують навіть у вивченні творчих, мистецьких дисциплін. Діти вчаться моделювати, конструювати, вивчати мобільну робототехніку, електроніку, інженерну графіку, тривимірне моделювання, прототипування, мехатроніку тощо

Наприклад, за кордоном музикантів навчають не тільки музикувати, але і використовувати комп'ютерні програми для створення музичних творів.

Чому STEM-освіта так актуальна? Стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій і т.д. У віддаленому майбутньому з'являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов'язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нано-технологій.

Постає питання - як підготувати таких фахівців? Навчання - це не просто передача знань від учителя до учнів, це спосіб розширення свідомості і зміни реальності.

У STEM-освіті активно розвивається креативний напрямок, що включає творчі та художні дисципліни (промисловий дизайн, архітектура та індустріальна естетика і т.д.). Тому що майбутнє, засноване виключно на науці, навряд чи когось порадує. Але майбутнє, яке втілює синтез науки і мистецтва, хвилює нас вже зараз. Саме тому вже сьогодні потрібно думати, як виховати кращих представників майбутнього.

На думку вчених спроба активізувати освіту тільки в напрямку науки без паралельного розвитку Arts-дисциплін може призвести до того, що молоде покоління позбудеться навичок креативності. У штаті Массачусетс, наприклад, прийнято законодавство, яке зобов'язує проводити рейтинг шкіл не тільки за рівнем виконання учнями стандартних тестів, але також і по тому, наскільки навчальний план кожної школи сприяє посиленню креативності учнів. Так званий «індекс креативності».
Освіта в галузі STEM є основою підготовки співробітників в області високих технологій. Тому багато країн, такі як Австралія, Китай, Великобританія, Ізраїль, Корея, Сінгапур, США проводять державні програми в галузі STEM-освіти.

Недивлячись на стрімкий розвиток даної методики освіти, можуть пройти роки поки вона буде широко поширена в українських школах. На щастя батьки можуть не чекати державних реформ, а вже зараз залучати дитину до знайомства зі STEM напрямами. Колискою STEM – освіти є науково - технічна творчість і заклади, що її розвивають на сьогодні існують  - це СТАНЦІЇ ЮНИХ ТЕХНІКІВ.

Тож шановні батьки! Якщо ви помітили особливу зацікавленість точними науками з боку вашої дитини, помітили що Ваша дитина нестандартно креативно  мислить або хочете, щоб вона розвивалася у даному напрямку, то для цього є гуртки науково - технічної творчості.

Треба враховувати головне: чим дитина займається у свій вільний час сьогодні – такою і буде її діяльність у майбутньому.

 

Методист районної станції юних техніків  Новікова А.О.